Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette arrangement har allerede funnet sted.

Disputas om flerspråklighet som ressurs i engelsk skriveundervisning på ungdomstrinnet og videregående.

16. april 2021 kl. 14:00 - 17:00

Avhandlingen undersøker flerspråklige praksiser i engelsk skriveundervisning på ungdomstrinnet og videregående nivå i Norge. Studien svarer på et behov for kritisk å utforske språkbruk i flerspråklige engelskklasserom, noe som inntil nylig har fått lite oppmerksomhet i Norge og lignende kontekster. Formålet ved studien er å undersøke hvordan lærere og elever bruker og posisjonerer flerspråklige ressurser i engelsk skriveundervisning på ungdomstrinnet og videregående nivå, på tvers av fire ulike undervisningskontekster i Norge.

Disputas: Ingrid Miriam Rodrick Beiler (uio.no)

Digitalt: Zoom

Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo