Laster Arrangementer
  • Dette arrangement har allerede funnet sted.

Felles norsk-svensk webinar om tospråklig fagopplæring

10. november 2022 kl. 15:00 16:30

Foto: Monkey Business / Adobe Stock

NAFO og Fortbildningsavdelningen för skolans internationalisering (FBA) ved Uppsala universitet inviterer til et webinar om tospråklig fagopplæring/studiehandledning. Webinaret er det første innenfor vårt Nordplus-prosjekt Developing Nordic languages through multilingual resources.

På webinaret vil du få innblikk i rammene rundt tospråklig fagopplæring og studiehandledning i de to landene, teorier rundt læring og tospråklighet og ressurser til bruk i tospråklig fagopplæring. I tillegg kommer vi til å presentere og diskutere resultater fra nye spørreundersøkelser om tospråklig fagopplæring/studiehandledning i Norge og Sverige.

Dette webinaret er starten på en webinarrekke om tospråklig fagopplæring. Målet med webinarrekka er å danne et faglig nettverk der vi kan diskutere aktuelle problemstillinger og få en dypere forståelse for feltet tospråklig fagopplæring.

Webinarspråk: norsk og svensk

Målgruppe for webinaret: tospråklige lærere, andre lærere, ledere til tospråklige lærere, skoleeiere som har ansvar for tospråklig opplæring og alle som er opptatt av tospråklig fagopplæring.

Hvor: i Zoom. Du får lenke når du har meldt deg på.

Det blir ikke tatt opptak av webinaret.

Program

15:00 – 15:10       Velkommen – Samarbeidet mellom NAFO og FBA og nettverket som skal komme

15:10 – 15:30       Hvorfor tospråklig fagopplæring / studiehandledning? – teorier om læring og tospråklighet

15:30 – 16:10       Ressurser i tospråklig fagopplæring / studiehandledning og noen resultater fra de nasjonale spørreundersøkelsene i Norge og Sverige