Laster Arrangementer
  • Dette arrangement har allerede funnet sted.

NIFU-webinar: Hva innebærer det å gi nyankomne elever god og inkluderende opplæring?

5. juni 2024 kl. 14:00 14:45

Foto av en mannlig lærer som sitter ved en PC i et datarom. I bakgrunnen er det noen elever. På PC-skjermen til læreren står det skrevet: Webinar
Foto: Adobe Stock/ NAFO

5. juni lanseres sluttrapporten fra prosjektet «Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever». Forskningen er gjennomført på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Prosjektet har hatt som formål å få fram kunnskap om opplæringssituasjonen for nyankomne barn og unge i alderen 6-24 år. Inkludering som vilkår for å gi et godt opplæringstilbud, erfaringer med og bruk av kartleggingsverktøy og uklarheter i lovverket er noe av innholdet på webinaret.

På webinaret deltar Anne Golden (MultiLing, Universitetet i Oslo), Gunhild Tveit Randen (Høgskolen i Innlandet), Berit Lødding (NIFU) og Marianne Takvam Kindt (NIFU).

Påmelding og mer informasjon

NIFU-webinar 5. juni: Hva innebærer det å gi nyankomne elever god og inkluderende opplæring?

Dato:
5. juni 2024